The Hollies skrev mesteparten den store hiten "Carrie Anne" under sin Norgesturnee i 1966, nettopp da de var i Stavanger.
The Hollies har en karriere i Norge som ikke er omtalt i internasjonal litteratur. Spesielt var de populære i Norge på 1960-tallet, og som det fremgår av singeldiskografien nedenfor, er det flere interessante norske plateutgivelser som var særegne for Skandinavia. «Just One Look» var deres første slager i Norge, fulgt av ytterligere 10 topp ti-liste-plasseringer i løpet av 1960-tallet. Den store norske hitboka mangler Look through any window ,men dette er korrekt på VG-lista på nett.. Deres høydepunkt i Norge var nok i 1966. Det året gikk «I Can't Let Go» til førsteplass på Arbeiderblad-lista og førsteplass på Ti i skuddet. Senere samme år tilbrakte «Very Last Day» 6 uker på Ti i skuddet. Dette var også året de ga en serie utsolgte konserter i de største norske byene. I Oslo spilte de to konserter i Folkets hus, og hadde Beatnicks og Public Enemies som oppvarmingsband på Tony Hicks' fødselsdag. Senere kulturminister Åse Kleveland var til stede. Hovedstadspressens konsertomtaler var overstrømmende. Terje Mosnes skrev i Dagbladet: «Årets pop-opplevelse i Norge». Under denne turnéen begynte de på og skrev mesteparten av kjempehiten «Carrie Anne» på Hotel Atlantic i Stavanger. Dette var egentlig en hyllest til Marianne Faithfull, men navnet ble omskrevet. Norge er ett av de få land der «Jennifer Eccles» slo spesielt godt an. Den nådde førsteplass på Ti i skuddet, og tilbrakte 8 uker på listen.
Da The Hollies spilte i Stavanger i 1966, ga de mye skryt till oppvarmingsbandet, lokale Nurk Twins. Da engelskmenne sto på scenen, var det en som rappet skinncapsen til Bobby Elliott, som var hans varemerke. Den tynnhårede trommeslageren skal ha sprunget etter tyven, så vokalist Allan Clarke prøvde å erstatte ham etter beste evne, inntil Elliott kom tomhendt tilbake. .