Thomas Dybdahl-Alt skal bort -filmmusikk
Stavangerfilmen «Alt skal bort» er veldig basert rundt musikk, og har et soundtrack komponert av den anerkjente Sandnesartisten Thomas Dybdahl. Deler av filmmusikken er ment som en hyllest til den avdøde skuespilleren og musikkpersonligheten Vegar Hoel.

Thomas Dybdahl og regissør Arild Østin Ommundsen utviklet et unikt samarbeid i prosessen med å lage filmmusikk til «Alt skal bort». Sandesartisten har studio vegg i i vegg med selskapet Chezville, så dette ble ikke vanskelig.
Filmens skapere, Østin Ommundsen og Silje Salomonsen, har alltid musikk i tankene når de lager noe. I «Alt skal bort» er flere filmens karakterer svært musikalske, dermed for dette en stor plass i historien.
Deler av soundtracket var ment for filmen «Underland», oppfølger til Stavangers julefilmklassiker «Mongoland». Dybdahl hadde gjort klart tematisk musikk til en av filmens viktigste rolleinnehavere, Vegar Hoel. Men, da Hoel gikk bort, ble filmen lagt på is. Denne musikken ble for første gang fremført i Hoels begravelse.
I filmen «Alt skal bort» har denne delen av soundtracket blitt brukt til et verk Torbjørn Berglund Eriksens karakter har vunnet pris for. Dermed ligger det en hyllest til Vegar Hoel gjennom hele historien.Thomas Dybdahl fikk god hjelp av Stavanger Symfoniorkester, pianist Vegard Lien Bjerkan, Motorpsycho, Nils Henrik Asheim, Håvard Rosenberg, Tonning Meling og flere. Musikken fikk svært gode kritiker, og ble nominert til Amandaprisen.